התקשרו עכשיו: 08-853-1627

טיפים לכל מי שקונה דירה או מגרש באשקלון

עצות לקניית דירה באשקלון

1.  להתייעץ עם עו"ד המתמחה בנדל"ן מאשקלון אשר מכיר את הנכסים והדירות באשקלון מבחינה משפטית. עו"ד המתמחה בעסקאות נדל"ן באשקלון רכש את הניסיון המקצועי מול החברות המשכנות, מכיר את יועצי המשכנתאות בבנקים יש בידו מידע בעל ערך מוסף עבור הלקוח.

2. כל מי שרוכש מגרש עם הסכם פיתוח מול המנהל – חייב לדעת כי ככל שלא ישלים הבית בתקופה שקבועה בהסכם הפיתוח – ויבקש להאריך את התקופה – הרי שיצטרך לשלם למנהל מקרקעי ישראל סך של 6% מערך המגרש  או 20,000 ₪ מע"מ – לפי הגבוה מביניהם, בתוספת  הפרשי ריבית והצמדה.

3. מניסיון מר של לקוחות שנפגעו מרכישת בתים פרטיים – כדאי מאוד שלא להסתמך על מצגים שיציגו המוכרים לגבי מצבה הפיזי של הדירה אלא לקחת איש מקצוע, שמאי או מהנדס שיבחנו פגמים ו/או ליקויים ו/או אי התאמות.

4. כל מי שזקוק למשכנתא למימון תשלום התמורה בדירה – חייב וכדאי שייקח שמאי שיחווה דעה באשר לשווי הנכס – לפני החתימה על החוזה. רבים מהשמאים באשקלון עובדים עם הבנקים.

5. חשוב לבדוק במחלקת הנדסה בעיריית אשקלון, האם בוצעו שינויים פיזיים בדירה. לגבי בית צמוד קרקע – הבדיקה הזו הינה חובה והכרח לפני החתימה על ההסכם. לגבי מגרש, חשוב לדעת מהי התוכנית שחלה על המגרש ומהם אחוזי הבנייה המותרים במגרש.

6לבקש מהמוכר העתק הסכם הרכישה המקורי של הדירה – ההסכם שבמסגרתו המוכר רכש את הדירה בעבר. כך, תוכל לדעת שהמוכר הוא באמת הבעלים של הדירה, מתי רכש אותה, והאם שונו בדירה דברים מאז הרכישה.

7. לקבל מהבנק למשכנתאות שלך אישור עקרוני לקבלת משכנתא לרכישת הדירה לפני החתימה על ההסכם – חשוב מאוד. במידה וחלק מתקציב הרכישה נשען על כספי משכנתא מהבנק – אסור לך בשום פנים ואופן לחתום על ההסכם – לפני שניתן לך אישור עקרוני מהבנק למשכנתאות  לרכוש את הדירה.

8. לבצע תכנון מס – כדאי לפני החתימה לדעת מה ההשלכות המיסויות של רכישת הדירה כיום. תכנון נכון של מס – יכול לחסוך לך עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. לא לדלג על שלב זה ולא לפחד לשאול שאלות.

9. לבדוק עם חברים ובני משפחה האם הם מכירים את המוכר, בעיקר האם המוכר הינו אדם אמין והאם כדאי להתקשר עימו בעסקה. לעיתים, למרות שעסקה לגבי דירה יכולה להיות כדאית – התקשרות עם מוכר בעייתי יכולה לגרום לעוגמת נפש רבה במהלך חיי העסקה.

לסיכום: מומלץ עוד בטרם חתימה על הסכם לרכישת דירה ו/או מגרש להתייעץ עם עורכ/ת דין שעוסק בעיקר בתחום הנדל"ן מאשקלון שתסייע לך ותלווה אותך לאורך כל חיי העסקה.

בשעה טובה על רכישת הנכס ובהצלחה!!

השאר תגובה