התקשרו עכשיו: 08-853-1627

איך רושמים זכויות על נכס באשקלון

בקצרה: מדוע חשוב לרשום את הזכויות בנכס על שמכם בהקדם האפשרי?

  1. על מנת שניתן יהיה לבצע פעולות משפטיות בנכס – ללא רישום הזכות בנכס על שמכם, לא ניתן יהיה למכור, להוריש, לתת במתנה, למשכן ו/או להגיש בקשות להיתרי בנייה.
  2. לצורך רישום הזכויות על שמכם המוכר חותם על מסמכים. חלק מהמסמכים הינם בעלי תוקף משפטי מוגבל בזמן. פקיעת תוקף מסמכים אלו תגרום לכאב ראש משפטי, הוצאות מיותרות ועוגמת נפש.
  3. אם לקחתם משכנתא על הנכס – הבנק הממשכן מחייב אתכם לרשום את הזכויות תוך 6 חודשים מיום קבלת החזקה. זוהי התחייבות שאתם חותמים עליה כחלק ממסמכי המשכנתא.
  4. כל עוד אינכם רושמים זכויות על שמכם – הנכס רשום על שם הבעלים הקודם. אל תיקחו סיכון ותסמכו על איתנותו הכלכלית של הבעלים הקודם. אילו הוא יקלע לבעיות משפטיות או כלכליות – הנושים יכולים להטיל עיקולים על הנכס שרכשתם. אמנם – זכותכם בנכס תגבר – אך, מדוע להוציא הוצאות מיותרות או לרדוף אחרי הבעלים הקודם כדי להסיר עיקולים?

רישום דירות הרשומות בטאבו

כל הדירות באשקלון אשר רשומות בטאבו – שייכות לטאבו באר שבע. השם הרשמי הוא : "לשכת רישום המקרקעין – באר שבע".

לצורך הרישום יש להמציא את המסמכים הבאים:

א. 5 שטרי מכר חתומים ומאומתים כדין על ידי הצדדים ( תוקפם מוגבל בזמן. בחלוף המועד יש צורך בחתימה מחדש או אישור עו"ד כי העסקה בתוקף והחותמים עדיין בחיים).

ב. תעודות זהות או דרכונים בתוקף של הצדדים.

ג. אישור על תשלום ארנונה לעירייה וכן אישור הוועדה המקומית לתכנון ולבניה על תשלום או פטור מהיטל השבחה. בעריית אשקלון האישורים הנ"ל ניתנים באישור אחד שנקרא "אישור עבור רשם המקרקעין". אישור זה מעיד על סילוק חובות של בעל הנכס כגון: ארנונה, היטל השבחה, אגרות והיטלי פיתוח בקשר עם הנכס. תוקף תחולת האישור ירשם על גביו והינו בהתאם למועד האחרון בגינו שולם חשבון הארנונה.

לצורך קבלת האישור יש להביא העתק ת.ז. צדדים וכן הסכם מכר חתום על ידי הצדדים ונסח טאבו. כמו כן, יש לשלם אגרה של כ- 80 ₪.

בדירה בבית משותף שאינה דירת גן/גג או פנטהאוז – עריית אשקלון, אגף ההכנסות יצרו מסלול מהיר בזימון תור מראש, לפיו בתוך שעה אחת יונפק אישור עירייה. זאת, בכפוף לכך שאין חובות על הנכס – יש להזמין תור לפחות שבועיים מראש בטלפון : 1-599-500-280.

בנכס אחר (מגרש, דירת גן/גג, פנטהאוז, בית פרטי) – בזימון מראש בטלפון הנ"ל – הטיפול בבקשה יכול להגיע לעד 3 שבועות (מניסיון – עובדי העירייה יעילים ופעמים רבות גם בנכסים אלו הטיפול הוא מהיר ומקצועי וינתן אישור באותו היום). רק דאגו לסלק חובות מהנכס.

ד. אישור מס שבח – חל על המוכר באופן רגיל.

ה. אישור מס רכישה – חל על הקונה.

ו. אישור מס מכירה – בוטל החל מיום 1.8.2007 (אך אם הנכס נרכש על ידכם מיום 1.1.2000 עד 1.8.2007) לצורך הרישום חייבים לקבל גם אישור מס מכירה.

ז. שטרי משכנתא –  אם נלקחה על ידיכם משכנתא למימון רכישת הנכס – יש לבקש מהמוקד למשכנתאות של הבנק לקבל שטרי משכנתא – מומלץ לפנות לבנק כחודש בטרם הרישום.

ז. אגרת רישום בטאבו – עבור רישום זכויות 27 ₪. עבור רישום משכנתא: 152 ₪.

השאר תגובה